|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Van der Est is organisatieadviseur, coach en trainer. Zij heeft een eigen methode ontwikkeld om veranderingsprocessen in organisaties vorm te geven. Hierbij gaat ze uit van wat mensen samenbrengt en verbindt. Volgens van der Est worden in deze tijd van individualisering verschillen tussen mensen vaak, onterecht, negatief uitvergroot. Dat heeft zijn prijs voor het doel dat een organisatie nastreeft. In De Kracht van Verbinding laat ze zien hoe bewust communiceren bijdraagt aan het managen van verschillen in organisaties. Met een optimale samenwerking als doel. Sleutelwoorden zijn verantwoordelijkheid nemen, helderheid en respect. Bij van der Est staat centraal: De sleutel naar verbinding is het bewust erkennen van de realiteit van het moment. In de woorden van Van der Est: "Verbinding is het moment dat je je wezenlijk verstaan voelt door de ander." Pas dan is er een basis voor optimale samenwerking, sprake van collegialiteit en is een succesvolle organisatie mogelijk. Deze nieuwe editie van De Kracht van Verbinding is geheel herzien en uitgebreid. De vorige edities zijn door Van der Est uitgegeven in eigen beheer en hebben via cursussen en haar eigen netwerk hun weg naar meer dan 2000 lezers gevonden. Deze derde editie is nu ook via de reguliere verkoopkanalen - boekhandel en Centraal Boekhuis - beschikbaar. In juni verschijnt de Engelse editie. Over de auteur: Ellie van der Est (Rotterdam, 1952) is organisatieadviseur, coach en trainer. Ze werkte de eerste helft van haar loopbaan bij maatschappelijke organisaties en de overheid (gemeente- en rijksniveau), waarbij het accent lag op management en het initiëren en begeleiden van veranderingsprocessen. In 1993 startte ze haar eigen bureau. De aanleiding hiervoor was de wens om haar visie op samenwerken en duurzame ontwikkelingen op eigen wijze vorm te geven. Over haar werk zegt ze: "Mijn innerlijke drijfveer is een bijdrage leveren aan een wereld waarin mensen respectvol met elkaar omgaan, onder andere door het creëren van oprechte en effectieve relaties. In alle sectoren waarin ik werk - bankwezen, overheid, gezondheidszorg, onderwijs, ICT, bedrijfsleven - heb ik ervaren dat er stagnatie ontstaat wanneer het mensen niet duidelijk is wat hun innerlijke drijfveer is. Dit geldt zowel voor hun handelen als voor het misverstaan van elkaar. Ze zoeken naar oplossingen terwijl het open in gesprek gaan met elkaar de sleutel tot succes is". In haar boek De Kracht van verbinding heeft ze haar ervaring en inzichten, opgedaan gedurende 20 jaar tijdens het coachen van mensen en teams in organisaties, samengevat. De boodschap van dit boek heeft in diverse werksettings zijn toegevoegde waarde bewezen.
|
Prijs
€ 24,95
|
Bekijk boek
|